Uskotko menestykseesi?

Petri Niskanen

24.10.2019

YMMÄRRÄ MENESTYKSEN PSYKOLOGIA

Lähes vuosisata sitten vaikuttaneen teollisuuspohatta Andrew Carnegien menestys oli tähän päivään suhteutettuna merkittävämpi ja omaisuus mittavampi kuin Bill Gatesin. Carnegie aloitti jo
1920-luvulla kokonaisvaltaisen tutkimuksen menestyksen osatekijöistä. Carnegien perustaman
Carnegie Foundation’in myöhempi tutkimustyö päätyi tulokseen, jonka mukaan menestyksen päätekijät ovat tieto, taito ja asenne. Näistä kolmesta asenne on merkitykseltään ylivertainen, ratkaisten 85 prosenttisesti menestytkö vai et. Siitä huolimatta, että tieto ja taito ovat tärkeitä, niiden merkitykseksi jää vain 15 prosenttia.

Lue koko blogi

Minä olen vastuussa

Petri Niskanen

24.10.2019

Kolme taikasanaa päivittäisen toiminnan ohjenuoraksi: MINÄ OLEN VASTUUSSA

Minä olen vastuussa oman tekemiseni tuloksista, perhe- ja ystäväpiirini ilmapiiristä, työyhteisöni
hyvinvoinnista, maamme ja tämän maailman huomisesta.

Elämme muutoksessa ja myllerryksessä. Epävakaa maailmantilanne johtaa pelkoihin poliittisessa päätöksenteossa, yritysten strategioissa ja investoinneissa, työyhteisöjen jokapäiväisessä toiminnassa, perheiden elämänsuunnittelussa ja yksittäisen ihmisen päässä.

Lue koko blogi

Mitä uutta myynnissä on keksitty?

Pauli Vuorio

15.10.2019

Myyntimies, kouluttaja, ihmettelijä

Usein kuulee kysymyksen, että mitä uutta myynnissä on keksitty? Teknologisia ratkaisuja datan käsittelyyn ja myynnin apuvälineiksi: Ja vaikka mitä. Kyllähän näitä on keksitty ja käytössä.

Myyjän henkilökohtaiseen toimintaan ei ole luotu pitkään aikaan, kymmeniin vuosiin (jotkut puhuvat sadasta vuodesta) kovinkaan paljon sellaista, mitä ei olisi jo jossain oppaissa kauan sitten tai jonkun
toteuttamana käytetty. Hyvin usein myyjät ovat kuulleet tai tietävät, miten pitäisi toimia.
TÄMÄ YKSINÄÄN EI HYÖDYTÄ VÄLTTÄMÄTTÄ YHTÄÄN MITÄÄN.

Reilukerhon retoriikkaa

Pauli Vuorio

15.10.2019

Myyntimies, kouluttaja, ihmettelijä

Monessa asiassa on yleistynyt retoriikka, jota nimitän provosoivasti kiihkouskovaisten retoriikaksi.

Se on retoriikkaa, jossa luetaan ”vihollisen” sanomaa kuin piru raamattua. ”Vihollisia” ovat käytännössä kaikki, jotka eivät ole täsmälleen samaa mieltä paitsi sisällöstä, myös näkökulmasta, josta sisältö tuodaan esille. Vaikka kaikki olisi täydellistä näiden kahden osalta vihollisuuteen riittää se, että asian esittäjä on väärä, hän joko edustaa väärää oppikuntaa, väärää puoluetta tai ei syystä tai toisesta muutoin vaan pidä asian esittäjästä. Itseasiassa asian väärä esittäjä tekee yksinään jo ”äärivihollisen” ja sen takia sanomasta täytyy todistaa, että se on väärä.