Kun tuotteeseen liittyvät asiat ovat kunnossa tärkein aseesi myyjänä ovat puhe- ja esiintymistaitosi

Tärkeimmät osa-alueet ovat:

ALOITUS > Miten saat vuorovaikutuskeskustelun käyntiin

REAGOINTI > Kaikkeen mitä asiakas tekee ja sanoo

TOIMINTA VASTAVÄITTEISIIN > Miten ilmaiset asiat puheella ja muulla tavoin

KYSELYTEKNIIKKA > Miten osaat kysyä niin, että se johtaa toivottuun lopputulokseen

ILMAISUVOIMA > Miten kiinnostava olet ja miten saat asiakkaan mukaan

HALLINTA > Miten pysyt ohjaksissa ja miten hillitset itsesi ja hallitset asiasi

KUUNTELU > Miten saat asiakkaan tuntemaan, että välität ja tunnistat tarpeelliset asiat

JÄMÄKKYYS > Silloin kun se on tarpeen esimerkiksi kaupan päättämisessä

VETOVOIMA > Miten tempaat asiaan mukaasi ja saat asiakkaalle sen tunteen mikä on kussakin tilanteessa parasta

PERUSTEELLISUUS > Niissä asioissa, joissa se on tarpeen

AJANKÄYTÖN HALLINTA > Pysyt asiassa ja suunnitelmassa niin hyvin kuin se kyseisen asiakkaan kanssa on mahdollista

OIKEIN VALITTU TEKNIIKKA > Tehokas strategia kyseisen tuotteen myymiseen

”Luulin, että paras työelämän taito ja koulutus on jokin tekninen tai vastaava. Kyllä se on myynti! Myymme myös muita asioita kuin tuotteita ja palveluita koko ajan. Jos emme osaa myydä, jäämme jalkoihin. Tämä myyntikoulutus pitäisi olla pakollinen työelämän koulutus!”

© Pauli Vuorio