Kun tuotteeseen liittyvät asiat ovat kunnossa tärkein aseesi myyjänä ovat puhe- ja esiintymistaitosi
Tärkeimmät osa-alueet ovat:
ALOITUS > Miten saat vuorovaikutuskeskustelun käyntiin
REAGOINTI > Kaikkeen mitä asiakas tekee ja sanoo
TOIMINTA VASTAVÄITTEISIIN > Miten ilmaiset asiat puheella ja muulla tavoin
KYSELYTEKNIIKKA > Miten osaat kysyä niin, että se johtaa toivottuun lopputulokseen
ILMAISUVOIMA > Miten kiinnostava olet ja miten saat asiakkaan mukaan
HALLINTA > Miten pysyt ohjaksissa ja miten hillitset itsesi ja hallitset asiasi
KUUNTELU > Miten saat asiakkaan tuntemaan, että välität ja tunnistat tarpeelliset asiat
JÄMÄKKYYS > Silloin kun se on tarpeen esimerkiksi kaupan päättämisessä
VETOVOIMA > Miten tempaat asiaan mukaasi ja saat asiakkaalle sen tunteen mikä on kussakin tilanteessa parasta
PERUSTEELLISUUS > Niissä asioissa, joissa se on tarpeen
AJANKÄYTÖN HALLINTA > Pysyt asiassa ja suunnitelmassa niin hyvin kuin se kyseisen asiakkaan kanssa on mahdollista
OIKEIN VALITTU TEKNIIKKA > Tehokas strategia kyseisen tuotteen myymiseen
”Luulin, että paras työelämän taito ja koulutus on jokin tekninen tai vastaava. Kyllä se on myynti! Myymme myös muita asioita kuin tuotteita ja palveluita koko ajan. Jos emme osaa myydä, jäämme jalkoihin. Tämä myyntikoulutus pitäisi olla pakollinen työelämän koulutus!”
© Pauli Vuorio